LATEST ISSUES

- 2022

- No 28

 مدير المجلّــة / عميد كليّــة التربية : خليل الجمّـــال رئيسة هيئة الإشراف العلمي والتحرير: جمانة العقيقي أعضاء الهيئة: سلام نور الدين، روز صرّ اف، سيمون عبد المسيح، بولا أبو طايع، وديع السقيّم، هدى عبيد، أحمد حافظ شيرين معلوف، لمى بنداق، طارق عساف، نديم نجدي، علي خليفة المحكّمون ،سوزان عكاري، جوزف رزق الله، لمى بنداق، وسيم الخطيب، رنده النابلسي، نانسي الموسوي، ميساء محفوظ، باميلا عبد الله ،هيام غريّب، ندى أبو علي، أحمد حافظ، مايا بطرس، نزار ابراهيم، ريم حمود، إليان يوسف، ندى عويجان، وديع السقيّـم، إيمان خليل ،هيام ضو، نوال أبو رعد، وجيهة الصميلي، سمر زيتون، عاطف معوض، إكرام مشموشي، جمانة العقيقي، سناء شهيب، بسام سكرية بولا أبو طايع، ريما مالك، نينا هيفا، نجوى أسعد، هشام الخوري، ايمان أبو علي، سوزان عبد الرضا، أسعد يمين، إيلي قازان ،ريما كرم، هدى عبيد، سيمون عبد المسيح، إيلي مخايل، فادي توا، سلام نور الدين، هلا يوسف، سكارلت صرّ اف، فرنسلينا ضاهر طوني جريج المدقّـــقون اللّـــغويّـــون لغة عربيّــــة مايا بطرس سوزان عكاري ماغي شتوي لغة فرنسيّـــة وجيهة الصميلي ميراي طحان أحمد حافظ لغة إنكليزيّـــة ميساء محفوظ هدى عبيد نزار ابراهيم عبير عبد الله منى تحصلدار الإخراج الطباعي والفني إليان يوسف إعداد النسخة الإلكترونيّــة وديع السقيّـم موسى سويدان

LIST OF ARTICLES

محمد عارف طربيه

التعليم/التعلّم المستجدّ في زمن "كورونا". التمييز بين الأسماء والمسمّيات

 

جنان عطّـار

كفايات معلّم اللّغة العربيّة في الحلقة الأولى من التّعليم الأساسيّ في لبنان ومدى ملاءمتها لعمليّة التّعليم من بُعد

 

Paulette AYOUB

Technologies numériques et pratiques universitaires au Liban : quels enjeux ?

 

Arzé KAZZI

EPortfolio-élève : envisager autrement l’évaluation en ligne

 

Jamilée BALLOUT & Zeinab HAYDAR

Les conceptions des élèves libanais de la première année secondaire de la notion de pente d'une fonction linéaire

 

Natacha DAHER

Bilan des pratiques évaluatives en ligne des apprentissages à distance pour les classes des examens officiels (Brevet et Terminales)

 

Fatima DAMAJ

Dualité de l’enseignement hybride au Liban entre reproduction et renouvellement

 

Fatima ARAR

The effect of Blended Learning versus face-to-face instruction on the performance of EFL school students in vocabulary and reading comprehension

 

Viviane CHOYKANI & Eman SHAABAN

The collective work of Lebanese chemistry teachers and its effect on their documentary work related to evaluation concerning the concept of the chemical element

 

Huda FAOUR & Manal KIWAN

Change in mathematics teachers’ reliance on teaching resources in response to COVID-19 schooling shifts

 

Rabab HTEIT & Iman KHALIL

Lebanese biology teachers’ social responsibility during the Covid-19 crisis

 

Issam MOUSSALLEM

Teacher educators' digital assessment competence: A proposed conceptual framework

 

Layal SAIKALY & Nina HAIFA

Procedural or proceptual thinking of irrational numbers in Lebanese mathematics national textbooks

 

Eman SHAABAN

The effect of implementing cooperative leaning online on Master students’ achievement and satisfaction at the Lebanese University

 

Eliane YOUSSEF

Profile of higher education learners in the digital era

Comparative study between Lebanese and French learners

 

Maysoon ZEIDAN & Iman KHALIL

Critical thinking skills of Lebanese preservice science and biology teachers in the context of mobile-distance learning during COVID-19 pandemic